NED
nederlands
ENG
english
vrouw met tas en kind

Over Food Matters

Food Matters biedt voedingskundige consultancy en training op maat. Daarnaast ook (medische) marketing communicatie en professional endorsement management. De diepgaande kennis van de food business is verkregen in meer dan 12 jaar ervaring in sales, marketing en R&D.

Missie

De food en health (gerelateerde) branche voorzien van expert consulting en training services, zoals:

  • Voedingskundige kennis
  • Ontwikkeling van communicatie strategieën en materialen
  • Professional endorsement management
  • Wettelijke mogelijkheden
  • Training van sales en marketing managers

Onze klanten in staat stellen hun sales doelstellingen te halen, door:

  • Vertalen van (technische) product benefits naar een strategisch en tactisch communicatieplan dat de doelgroep aanspreekt.
  • Het duidelijk overbrengen van de toegevoegde waarde van voeding en zorgen dat het in je voordeel werkt.
  • Verhoging van de verkoopcijfers door middel van een beter geschoolde verkopers die het verschil maken.
  • Het bereiken van duidelijke communicatie (advies en tools), afgestemd op de behoeften van zowel consumenten als professionals.
  • Het bijdragen aan product voorkeur bij consumenten en zorgen voor ondersteuning door professionals door hen zich verbonden te laten voelen met het merk.

Wat doet Food Matters?

1. Training

Bij het verkopen is de boodschap van belang. Goed geschoolde medewerkers zijn in staat de boodschap goed over te brengen en hebben een sleutelrol bij het behalen van de sales doelstellingen. Food Matters ontwikkelt op maat gemaakte en op de doelgroep aangepaste trainingsmaterialen en zorgt voor zowel individuele als groepstrainingen over generieke onderwerpen met betrekking tot voeding en gezondheid tot zeer specifieke onderwerpen zoals voeding bij allergie en voor baby’s en jonge kinderen.
Food Matters ontwikkelt en organiseert ook workshops, symposia en conferenties voor professionals.

2. Consultancy

Food Matters adviseert over voedingskundige en daaraan gerelateerde onderwerpen en maakt het verschil door ondersteuning te bieden bij het ontwikkelen van de brand positioning, het portfolio en het product of het begeleiden van productintroducties. Food Matters zorgt voor (banded) content en specifieke achtergrondinformatie bij producten en diensten. Food Matters reviews alle soorten communicatiematerialen (website, brochures en verpakking) en zorgt voor een (beperkte) wettelijke check.

3. Professional endorsement en interim management

Food Matters biedt (interim) management in communicatie en professional endorsement projecten.
Consumenten raadplegen vaak (medisch) professionals voor specifieke (gezondheids) kwesties voordat ze besluiten welk product de voorkeur heeft. Voor bedrijven in voeding en gezondheid is het van belang om professionals te betrekken en hen op de hoogte te houden van producten en diensten. Food Matters heeft uitgebreide ervaring in professional endorsement management. Zo ontwikkelen wij bijvoorbeeld tools die de dagelijkse routine ondersteunen van zowel professionals als vertegenwoordigers. Food Matters ontwikkelt en organiseert ook workshops, symposia en conferenties voor professionals.
Food Matters kent de informatie behoeften van professionals en weet wat er voor nodig is om ondersteuning voor een product te krijgen van professionals. Food Matters voorziet in deze behoefte zonder de commerciële belangen van de klant uit het oog te verliezen en met respect voor de juridische en ethische randvoorwaarden.